نقش فناوری اطلاعات در گردشگری

فناوری اطلاعات (( IT استفاده از هرگونه رایانه ، ذخیره سازی ، شبکه و سایر وسایل فیزیکی ، زیرساخت ها و فرآیندها برای ایجاد ، پردازش ، ذخیره ، ایمن سازی و تبادل انواع فرم های الکترونیکی است. به طور معمول ، فناوری اطلاعات در زمینه فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد .

با تکامل صنعت IT از اواسط قرن بیستم ، قابلیت محاسبات افزایش یافت ، در حالی که هزینه دستگاه و مصرف انرژی کاهش یافت ، چرخه ای که امروزه با ظهور فناوری های جدید همچنان ادامه دارد.

فناوری اطلاعات هنوز شامل سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه است ، از جمله سخت افزار محاسبات ، سیستم عامل ، نرم افزار کاربردی و داده هایی که برای تولید اطلاعات مفید پردازش می شوند. داده ها همان چیزی است که به صنایع در سراسر جهان قدرت می بخشد. این ممکن است اغراق آمیز باشد ، اما تعداد کمی از مشاغل  بزرگ یا کوچک می توانند بدون توانایی جمع آوری داده ها و تبدیل آنها به اطلاعات مفید ، در رقابت باقی بمانند. فناوری اطلاعات ابزاری را برای توسعه ، پردازش ، تجزیه و تحلیل ، تبادل ، ذخیره و امنیت اطلاعات فراهم می کند.

پردازش داده ها نقش مهمی در این کسب و کارها دارد ، از جمله :

توسعه و طراحی محصول

بازاریابی و تحقیقات بازار

فروش و فاکتور

توسعه و نگهداری مشتری

حسابداری و مالیات

منابع انسانی و حقوق و دستمزد

نظارت

 

در طول دو دهه گذشته و از دوران دیجیتال ، میلیون ها نفر از فن آوری های وب برای برقراری ارتباط با سایر افراد در سراسر جهان استفاده می کنند. توسعه فناوری اطلاعات ) (ITبه ویژه استفاده از فن آوری های وب دنیا را به مکانی بسیار کوچکتر تبدیل کرده و امکان شکل گیری روابط جدید را فراهم می کند. از طرف دیگر ، فناوری اطلاعات از هر جنبه سازمانی نقش اصلی را دارد .

تاپ تیس نیز با استفاده از فناوری اطلاعات و اختراع پلتفرم  توریست پنل ، دستیابی به خدمات تفریحی و گردشگری را در کل سطح کشور ، برای گردشگران به صورت آنلاین ، تسهیل بخشیده و از این طریق بستری امن برای آژانس ها و مراکز فروش و ارائه دهندگان خدمات گردشگری فراهم کرده تا با یکدیگر در تعامل باشند و از خدمات یکدیگر بهره مند شوند .

toptis
سبد خرید